Samouczek jest tłumaczeniem ze strony devga.me jest on uzupełniony i poprawiony względem oryginału, nie jest to zwykłe tłumaczenie. Używam też polskiego interfejsu – będę podawał nazwy opcji w obu językach. Używam wersji 3.1.1 Stable.
Witam w pierwszym z serii samouczków, przedstawiających proces tworzenia prostej ale w pełni funkcjonalnej gry wideo. W tym samouczku użyjemy silnika gier Godot. Przedstawimy proces tworzenia krok po kroku nie zagłębiając się jednak za bardzo w szczegóły DLACZEGO to wszystko tak działa. Samouczki wyjaśniające szczegóły również się pojawią.
Grafiki do tego samouczka zostały stworzone przez Roberta z gamedeveloperstudio.com. Paczka z nimi zawiera sporo spritów, teł, obrazków interfejsu użytkownika i innych przydatnych zasobów. Wszystko co zostanie użyte w tym samouczku jest dostępne do ściągnięcia kompletnie za darmo. Robert dodał nawet sprity, w tym samym stylu, których można użyć do rozbudowy gry, zachęcam byście po nie sięgnęli. Można je pobrać tutaj.
Wszystkie kody źródłowe i zasoby do tego samouczka są zamieszczone na Githubie. Zasoby spakowane ZIPem możecie ściągnąć stąd.
Bez dalszego przynudzania, zaczynamy tworzyć grę 2D używając silnika gier Godot!
Możesz zagrać w gotową grę klikając tutaj, bądź na poniższy obrazek. Leć w górę bądź w dół używając klawiszy strzałek, a strzelaj naciskając spację.
UWAGA! W niektórych wersjach Google Chrome, gra może nie odtwarzać dźwięku.