Teraz dodajmy muzykę do ekranu głównego naszej gry, jest to bardzo proste w Godot.
Aby to zrobić po prostu dodajemy węzeł AudioStreamPlayer do naszej gry, podrzędny do głównego węzła. Twoja scena teraz powinna wyglądać tak:
Teraz musimy wskazać jaki plik audio ma zostać odtworzony. Mamy plik z muzyką do naszej głównej sceny zapisany w folderze assets\audio\music o nazwie InStormAndSunshine.ogg. Wybierz ten plik w Systemie plików (FileSystem).
Mając zaznaczony AudioStreamPlayer, przeciągnij plik ogg do Inspektora (Inspector) i upuść go na Stream, w taki sposób:
Przełącz także Autoplay na Włącz (On), co spowoduje że załączony plik do Stream będzie odtworzony gdy AudioStreamPlayer zostanie stworzony. To oznacza, że gdy nasza gra zostanie załadowana, muzyka zacznie od razu grać.
Ponieważ nie wiemy jak długo gracz będzie przebywał na główny ekranie, dobrym pomysłem będzie włączenie ciągłego odtwarzania muzyki. Można tego dokonać poprzez ustawiania importu. Wybierz plik ogg w panelu System Plików (File System), następnie znajdź kartę Import. Upewnij się że opcja Loop jest ustawiona na Włącz (On).
Jeśli musiałeś zmienić tę wartość, to pamiętaj że musisz również kliknąć przycisk Importuj (Reimport) ponownie znajdujący się poniżej.