Teraz stwórzmy ekran tytułowy. Mamy trochę rzeczy do zrobienia… stworzenie sceny, wyświetlenie naszej grafiki tytułowej, odtwarzanie muzyki w tle, stworzenie prostego interfejsu użytkownika, i przełączenie scen… więc bierzmy się do pracy!
Tworzenie sceny
Pierwszym naszym krokiem będzie stworzenie pierwszej sceny w naszej grze. Gdy po raz pierwszy wczytasz Godota, w panelu Scena (Scene) powinieneś zobaczysz coś takiego.
Jeśli ten panel się nie pojawi, po prostu wybierz w menu Scena->Nowa Scena. Wybierz Interfejs użytkownika (User Interface) z listy Węzłów (Nodes), w ten sposób stworzysz nową scenę z węzłem Control jako głównym. Teraz stwórzmy kolejny węzeł aby wyświetlić naszą grafikę tytułową. Prawy klawisz myszy na głównym węźle Control i wybierz Dodaj węzeł (Add Child Node).
W oknie Utwórz nowy Node (Create New Node) wybierz węzeł typu TextureRect.
Teraz chcemy przypisać teksturę do stworzonego właśnie węzła TextureRect. W systemie plików, wyszukaj assets\graphics\title, i chwyć plik title.png.
Teraz zrzuć go na pole Texture w oknie Inspektora (Inspector).
W widoku 2D sceny, powinieneś zobaczyć coś takiego.
Konfiguracja sceny
Teraz musimy zapisać scenę! Wybierz z menu Scena->Zapisz scenę jako… (Scene->Save As…).
Ja nazwałem swoją scenę TitleScene.tscn.
Kolejnym krokiem jest ustawienie sceny startowej naszej gry, musimy skonfigurować Godota tak by przy uruchomieniu wyświetlał naszą scenę. Wybierz z menu Projekt->Ustawienia projektu (Project->Project Settings). Znajdź po lewej stronie Application->Run, następnie po prawej Main Scene i wybierz naszą nowo stworzoną TitleScene.tscn.
Uruchamianie gry
Mamy już stworzoną scenę tytułową i skonfigurowaną jako główną, więc możemy uruchomić naszą grę po raz pierwszy. Aby ją wystartować, po prostu kliknij ikonę Uruchom (Play).
Możesz także wystartować grę wciskając klawisz F5.